Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

 

Aloittaminen

Toiminnallinen kuntoilu sopii kaikille lähtötasosta riippumatta. Salilla ei ole lähtötasovaatimuksia, joten omatoimisen treenaamisen voit aloittaa milloin tahansa. Toiminnallista kuntoilua aloittaville ja ohjatuille tunneille osallistuville suosittelemme kuitenkin peruskurssin käymistä. Kurssi sisältää neljän viikon aikana 10 harjoituskertaa, jonka aikana opit suorittamaan perusliikkeet oikein ja turvallisesti.

Tarvittaessa järjestämme yksityistunteja tai pienryhmä ohjausta.

Kulku salille tapahtuu sormenjälkitunnistuksella. Tervetuloa tutustumaan ja kokeilemaan, soita ja sovi tutustumiskäynti.

  

 


 

Toiminnallinen harjoittelu

Toiminnallisen kunto- ja voimaharjoittelun tarkoituksena on rakentaa "elävässä elämässä" optimaalisesti toimiva keho. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kehoa harjoitetaan luonnollisessa ympäristössä. Harjoittelu tapahtuu vapain liikkein (ilman koneita ja laitteita, jotka stabiloivat liikettä määräten sen liikeradan). Tavoitteena on, että voima ja kaikki sen käyttöön liittyvät ominaisuudet kehittyvät tasapainoisesti. Toiminnallinen voima on siis paljon muutakin kun puhdasta voimaa. Se on sidoksissa muihin luonnolliseen liikkeeseen vaikuttaviin ominaisuuksiin kuten tasapainoon, notkeuteen, nopeuteen, ketteryyteen, kestävyyteen ja koordinaatioon. Eri ominaisuudet korostuvat tilanteesta riippuen. Toiminnallinen harjoittelu sopii kaikenikäisille ja kokoisille ihmisille juuri siitä syystä, että se on luonnollinen tapamme liikkua.